Sinds de Tod's Group het modelabel Schiaparelli (van de beroemde ontwerpster wijlen Elsa Schiaparelli) overnam in 2007 was het gissen geblazen wie de nieuwe creatief directeur van het label zou worden. John Galliano wellicht? Of toch jurkenexpert Erdem (Moralioğlu, red.)? Niets blijkt minder waar. Er is weer een nieuwe naam boven komen drijven, en wel die van de Italiaanse Marco Zanini.

 
KING OF RELAUNCHES
En dat lijkt totaal geen gekke keuze. Zanini, die (onder andere) bekend staat om zijn indrukwekkende bakkebaarden, is niet vies van een herlancering of twee. Zo heeft hij eerder – als hoofdontwerper en rechterhand van DonatellaVersace terug op de kaart gezet, hielp hij het Amerikaanse merk Halston herlanceren en was zijn laatste project de relaunch van Rochas. Klinkt als de geschikte klant om Schiaparelli nieuw leven in te blazen, non?

 
Zowel aan de kant van Zanini als Schiaparelli is er nog geen reactie gegeven op het gerucht. Maar Diego Della Valle, Tod's directeur, maakte eerder bekend dat hij het merk graag midden 2013 terug op de markt wilde zetten. Kan haast niet lang meer uitblijven dus, dat verlossende woord.

 
Meer uit de geruchtenmolen; is Suki Waterhouse het nieuwe gezicht van Burberry? >