Sinds de aanstelling van Hedi Slimane als hoofdontwerper bij Yves Saint Laurent vorig jaar maart, zijn er flink wat veranderingen doorgevoerd bij het modehuis. Natuurlijk de naamsverandering van Yves Saint Laurent naar Saint Laurent Paris voor de ready-to-wear, de start van een groots muziekproject, recentelijk de opening van een nieuwe flagshipstore in Parijs, en nu de invoering van een permanente collectie. Geen peanuts.

 
HET DNA VAN YSL
Bij het kiezen van de items die in de permanente collectie zullen verschijnen, heeft Slimane vastgehouden aan het DNA van het modehuis. Denk: een jas met luipaardprint, de Patient Zero-tas, crêpe de chine-bloezen in zwart en wit, een motorjack en – natuurlijk – de smoking. Niet geheel verrassend kroop de ontwerper/fotograaf zelf achter de camera om de eerste campagnebeelden te schieten. Locatie van de shoot? De gloedniewe marmeren flagshipstore, waar de collectie uiteindelijk ook exclusief te koop zal zijn. Sterker nog, deze door Slimane ontworpen winkel op de Avenue Montaigne dient als meer dan alleen een achtergrond. Naast al het marmergeweld lijkt model Freja Beha Erichsen haast een bijrolletje te hebben gescoord.

 
Wanneer de collectie precies in de museumachtige winkel komt te hangen, is nog niet bekend. We houden het voor je in de gaten.

 
Langebenenmodel Karlie Kloss ontwerpt jeans voor denimmerk Frame >

 

Style, Black-and-white, Glass, Monochrome, Black hair, Black, Monochrome photography, Thigh, Transparent material, Rectangle,