Marc Jacobs is opnieuw in de verf gezet door Franse graffiti-artiest Kidult. Dit keer was zijn Parijse shop het doelwit. Graffiti-artiest Kidult spoot groot een groen ‘$686’ op de voorpui, verwijzend naar zijn eerdere akkefiet met de designer. In het voorjaar van 2012 besmeurde Kidult Jacobs' winkel in Soho New York met het woord 'ART'. Jacobs maakte er een foto van, plaatste dit op een stel shirts en zette deze te koop voor een whopping $689. Een koekje van eigen deeg, maar daar kon Kidult niet om lachen en maakte Jacobs op zijn Twitterpagina uit voor een ‘kapitalistische dief’. Een eigen roze shirt van Kidult volgde, met dezelfde foto van de ‘versierde’ voorgevel van de Jacobs-winkel. En nu is er dus weer neongroene 'kunst' op de Parijse winkel gekliederd. Het wachten is op strike two van Team Jacobs… {Huffington Post}

Bummer, de genomineerde uit eigen land voor de prestigieuze International Woolmark Prize, Mattijs van Bergen, greep naast de Europese winst. Wel naar huis met die bokaal (50.000 Australische dollars én een nominatie voor de International Woolmark Prize later dit jaar), is het Britse trio Sibling, bestaand uit Joe Bates, Sid Bryan en Cozette McCreery. Ze staan bekend om hun knitwear, wel zo handig als het aankomt op een wolprijs natuurlijk. {Vogue UK}

Lees hier Mattijs’ blogpost op ELLE.nl over zijn Woolmark-nominatie terug >

Een knappe mijlpaal voor Toms; het schoenenmerk, dat een paar schoenen doneert aan een kind in nood bij de verkoop van ieder paar schoenen, heeft de 10 miljoen verkochte stappers aangetikt sinds de oprichting van het label in 2006. Chapeau! Oprichter Blake Mycoskie kwam op het idee voor Toms na een reis door Argentinië waarbij hij constateerde dat er veel arme kinderen rondlopen zonder schoenen, wat ze vatbaar maakt voor ziektes. ‘When I started TOMS, I knew nothing about shoes,’ vertelt Blake. ‘I knew nothing about giving. But I knew I needed to help.’ {Telegraph}

Stella McCartney maakte Wimbledon-tenues >