Creatievelingen gaan aan de haal met de logo’s van bekende modehuizen en creëren ironische en iconische nieuwe items. Een samenkomst van high fashion en streetwear en de grafische vertaling van een woordgrap, met een vette knipoog welteverstaan. De nieuwste uitbreiding van de cult collectie komt van blogger Sincerely Jules.

SATIRE

Nieuw? Niet echt: in de jaren tachtig en negentig werden streetwearmerken als Stüssy groot met satirische prints. Maar, nog nooit werden de prints zo enthousiast ontvangen door het mainstream publiek als de laatste jaren. De ontwerpen van Brian Lichtenberg, het brein achter Homiés (ook te zien in ELLE september, pagina 184), worden verkocht bij o.a. Browns in Londen, waar ook Balenciaga en Givenchy in de rekken hangt.

Moet hebben! Meer t-shirts geïnspireerd op designers >

#SELFIE

Julie Sarinana, van fashionblog Sincerely Jules, bedacht een speels printje om de draak te steken met de #selfie-trend die heerst onder celebs (oké, oké, busted, ook een beetje onder de noncelebs). Et voilà, het meest instagramwaardige shirt ooit: Célfie! Ready for your close up? Je scoort het shirt hier.