Dat het nooit echt smooth sailing was tussen Tamara Mellon en Jimmy Choo in de tijd dat ze schoenen ontwierp voor zijn label was al geen geheim meer, de werkelijke aard van hun werkrelatie deed ze al heel smeuïg uit de doeken in haar nieuwe boek In My Shoes: A Memoir dat vorige week uitkwam. 

IS JIMMY MAAR EEN SCHOENMAKER?
Nu gaat de schoentycoon een stapje verder, Mellon schoof aan bij America’s Today Show en deed daar uit de doeken dat Meneer Choo zelfs nooit ook maar één schoen ontwierp voor zijn eigen label. Ze verklaart: ‘het idee was dat Jimmy de collectie zou ontwerpen en dat ik de praktische leiding had.’ Niets bleek minder waar: ‘al snel werd duidelijk dat Jimmy’s talenten liggen in het maken van schoenen. Hij is een schoenmaker.’ Toen de interviewer vroeg of dat betekent dat hij geen enkele collectie voor zijn eigen label ontwierp antwoordde Mellon kort maar krachtig: ‘Geeneen. Zelfs geen schets heb ik van hem gezien.’ Straffe taal!

Jimmy Choo verkocht zijn eigen aandelen van zijn gelijknamige merk al in 2001 om zich te richten op maatwerk voor privéclientèle onder de naam Jimmy Choo Couture. Tamara Mellon stapte in 2011 op als creatief directeur bij Jimmy Choo om haar eigen label te lanceren. Lekker getimed zijn Mellons uitspraken in ieder geval, zo met haar nieuwe boek in de schappen en de lancering van haar eigen merk volgende maand.

Scoop! Kate Moss ontwerpt weer voor Topshop >