Cara-mania. Of het nou aan de gekke bekken en handgebaren ligt of aan haar onophoudelijke stroom aan instagramfoto’s; model Cara Delevingne wordt nog immer populairder met de dag. Met als gevolg een horde losgeslagen fans en een papparazzi-achtervolging tijdens Parijs Fashion Week. Er zijn beelden! {Fashionista}
 
Its a woman’s world. Het leven van mannelijke modellen gaat heus niet over rozen. Uit onderzoek van Forbes is gebleken dat in vergelijking met vrouwelijke modellen de mannen maar een schijntje verdienen. Het best betaalde model Sean O’Pry verdiende afgelopen jaar (maar) 1.5 miljoen dollar in tegenstelling tot Gisele Bündchen die vorig jaar 42(!) miljoen dollar binnensleepte. {Fashionista}
 
Halston Heritage 2.0. Het Amerikaanse luxe merk Halston opent binnenkort haar digitale deuren. Binnen niet al te lange tijd kunnen inwoners van tachtig landen, waaronder ons kikkerlandje, ready-to-wear, avondkleding en tassen inslaan zonder de grote oceaan over te steken. {WWD}

Van Marc naar Mobiel. Marc Jacobs mag dan wel zijn vertrokken bij Louis Vuitton, het Franse modehuis gaat gewoon door met haar missie de wereld te veroveren. Vanaf vandaag kun je waar je ook bent op je mobieltje winkelen bij Louis Vuitton. Lui zijn was nog nooit zo luxe! {Grazia UK}
 
Blije sokken. Niemand minder dan fotograaf David LaChapelle gaat de nieuwe herfstcampagne van het Zweedse sokkenmerk Happy Socks schieten. In de campagne zien we hoe dansers vrolijk rondhuppelen in de guitige voetenwarmers. Wat nou herfstdip. {WWD}

Filantropische mode. Ontwerper Michael Kors gaat het gevecht tegen wereldhonger aan. Dat is nog al een missie als je het ons vraagt. Het begint allemaal op 16 oktober tijdens World Food Day wanneer Kors buiten zijn flagshipstores T-shirts uit gaat delen met de tekst ‘Watch hunger stop’. {WWD}

 
Scoop: Gwen Stefani slaat de gelakte handen ineen met OPI >