Het Children’s Imaginary World-project van Marni staat hoog op ons lijstje favoriete goede doelen in modeland. Ieder jaar met Kerst nodigt het Italiaanse modehuis kinderen van allerlei leeftijden uit plekken als Bogotá, Nairobi en Tokyo uit om hun visie op het thema ‘Nature in my country’ te tekenen. Het vaak vrolijke resultaat wordt vervolgens op jersey shirts geprint die binnenkort exclusief worden verkocht in Marni-boetieken en online. De opbrengst gaat naar scholen en andere onderwijsorganisaties. Goede zaak.

 
Chime For Change werd in februari 2013 door Gucci opgericht met als doel de positie van meisjes en vrouwen wereldwijd te versterken. En dat doet Chime For Change niet via de geijkte wegen. Remember het Chime for Change-concert waar de groten der aarde (Beyoncé, Jay-Z, Madonna!) hun medewerking aan verleenden? En het afgelopen weekend introduceerde Gucci een heuse hackathon; een 3-daags event waarbij uiteindelijk de door vijf winnende teams ontwikkelde apps werden gelanceerd die van grote waarde zullen zijn in Gucci’s chime for change. Lees er hier meer over.

Zien! Alle hoogtepunten van Beyoncé in 2013 >

 
Maar we zijn er nog niet. Want laat Calvin Klein Collection nou net met onze favoriete winkel in Miami samenwerken; The Webster. Ter ere van de lancering van de Calvin Klein-collectie in de schappen van de luxe retailer, organiseerde de twee samen een celeb-event tijdens Art Basel Miami én introduceren ze – en nu komt-ie – een limited edition Calvin Klein-shirt, gemaakt door kunstenaar Ryan McGinley, waarvan de volledige opbrengst naar de Art Production Fund gaat. Kleine bummer: het shirt is vooralsnog niet online verkrijgbaar.

Marni Children’s Imaginary World-collectie Christmas 2013:

Product, Blue, Yellow, Sleeve, Collar, Pattern, Shirt, White, Red, Orange,

Even terugblikken... beelden van het Chime For Change concert in juni 2013:

youtubeView full post on Youtube