Goed, gisteren was dus de enige dag dat het oke(-ish) is om iemand te beschuldigen van een kikker in ‘s mans bil en die ene dag dat iedereen zich mocht laven aan practical jokes, grove leugens, flauwe grollen en meer van zulks.  Welnu, als de ganse wereld dan toch in grappige modus is, dan is het marketingtechnisch natuurlijk wel geinig als je met je modemerk ook een duit in het zakje kan doen – en zo geschiedde.

Dit zijn de allerleukste mode-1 april grappen.

GEKLEURDE ASOS-BAARDEN
Heel grappig (zeker in het licht van deze paarse, dan wel blauwe, dan wel witte coupes van befaamd vrouwvolk) is deze fake post op Asos’ blog over gekleurde mannenbaarden. ‘Volle baarden zien we nu al een tijdje, but those in the know are taking the trend to another level with a new style we’ve spotted out on the street: beard bleaching,’ aldus Asos.

HUNTER-KIEKEBOE-TS
Hunter kwam op de proppen met deze opengeknipte regenlaars en doopte hem ‘de eerste ademende Hunter boot’. Nee maar echt – héél blij dat dit een 1 april-grap was.

WIFI IN JE SHIRT
Moét je zien: deze hysterische campagne-video van Bonobos voor een fictief shirt dat áltijd verbonden is met wifi en al je social media. Alleen al voor de briljante head of wearables Lars Soderquist, die in gladde marketingtaal alle features van dit Her-achtig shirt uit de doeken doet en tegelijkertijd heel de high-tec wereld op de hak neemt. Wij zijn fan.

youtubeView full post on Youtube

KATE MOSS OP INSTAGRAM?!
Dan was er ook nog een sterk staaltje April Fools van de Britse Grazia. Zij beweerden gisteren (oh, zo vals!) het instagramaccount van Kate Moss te hebben opgeduikeld. Ze #throwbackthursdayde zich helemaal tot aan het Johnny Depp-tijdperk en plaatste een foto van Cara Delevingne (in de volksmond ook wel de Nieuwe Kate Moss) met sappig bijschrift ‘The new me? Not gonna happen #onlyonemossy #nexttopmossy #goodtry #sorrynotsorry #loveyatho @caradelevingne’.  Bleek dus niks van waar. Allemaal om-de-tuin-leiderij. Grazia had het hele account voor de gelegenheid zelf opgetuigd. (En ziedaar, de reden waarom 1 april uiteindelijk niet echt heel leuk is.)

Over Kate Moss gesproken: check hiér een sneak peek van de Kate Moss x Topshop-collectie >

DE 1 APRIL GRAP DIE ECHT WERD
En dan was er nog American Eagle met hun fake campagnefilm voor een zogenaamde dierenlijn. Hystérisch. In de prent zien we American Eagle-stylist Preston Konrad prevelen: ‘Crop tops, high rises, it’s next level.’ En, even later: ‘None of this has been done before. So I definitely… I’m a pioneer’. Aller-grappigste is nog dat American Eagle zoveel positieve respons kreeg, dat het deze zomer nu écht een hondencollectie in de schappen gaat leggen. Hadden wij ook niet zien aankomen, deze.

Tot slot werd er 1 april-technisch ook heel wat moois voor foodies bedacht (een samenwerking tussen Le Creuset en KitchedAid?!). We zetten ze hier op een rij.

Het trieste nieuws van Hans Ubbink dat helaas geen 1 april-grap bleek >