Het Britse modehuis kondigt namelijk vandaag aan dat ze meer betaalbare tassen op de markt gaan brengen.

NOODWEER
Helaas gaat het met ’t prachtlabel niet denderend en ze kregen dit jaar voor de tweede keer een winstwaarschuwing. Om de groei van het bedrijf te stimuleren, moeten de tassen nu voor een groter publiek bereikbaar worden, aldus The Telegraph.

De maatregel werd bekend gemaakt door de nieuwe directeur Godfrey Davis, de opvolger van Bruno Guillon, die het bedrijf in maart verliet. Zijn voorganger probeerde Mulberry exclusiever te maken door de prijzen flink te verhogen, maar dit bleek dus geen succes.

Om je een idee te geven: de befaamde Alexa Mulberry kwam in 2010 op de markt voor € 844. Dit jaar kost dezelfde buidel € 1.336 (een stijging van een whopping 60 procent). Godfrey David probeert dus maar het omgekeerde, waar je ons niet om hoort klagen.

EMMA HILL
Saillant detail: de populaire hoofdontwerper Emma Hill – die onder andere achter de niet aan te slepen Alexa en Del Rey-tassen van het modehuis zat – diende onlangs haar ontslag in bij Mulberry omdat ze het niet eens was met de strategie van Bruno Guillon. Op z’n minst een slechte run van de ex-directeur te noemen dus.

Mulberry heeft nog steeds geen nieuwe hoofdontwerper gevonden en afgelopen februari moest de modeweek in Londen het dan ook zonder een show van het label doen. Wel lanceerden ze een collectie rugzakken, ontworpen door Cara Delevingne. Haar lijn ligt binnenkort (voor een redelijk zacht prijsje?) in de schappen.