Natalie de Koning, de Nederlandse deelneemster aan deze designwedstrijd voor jong talent, trok met haar ontwerp (gemaakt van oa biokatoen en wildzijde en geinspireerd op een C&A-design uit de jaren dertig) veel bekijks - en belangrijker nog: veel stemmen van facebookfans. Maar tegen de Poolse afgezand, Michael Hekmat, kon ze helaas niet op.

BACK TO THE FUTURE
De 28-jarige Pool, die cum laude slaagde aan het Istituto Marangoni in Milaan, ging er gisteravond met de winst vandoor: een media- en pr-campagne twv € 50.000 ter ontwikkeling van zijn carrière. Hekmat koos een C&A-reclamefoto uit 1989 met daarop een bomberjack en een wikkelbroek als uitgangspunt voor zijn ontwerp en maakte er met bijzondere, duurzame materialen zijn eigen 2014-versie van.

Met zijn look wist Hekmat de meeste likes op Facebook te verzamelen. Maar als het aan Eva Ziegler, Brand & Marketing Manager van C&A Europe, had gelegen waren alle acht deelnemende Europese ontwerpers winnaars. 'Wie deze interpretaties en ideeën ziet, kan alleen maar enorm enthousiast zijn over de vooruitstrevendheid van de ontwerpen,' liet ze de aanwezige modepers weten. 'Een initiatief als de Re-Imagine Design Challenge onderstreept voor C&A het belang van duurzaam, design en creatief ondernemen.'

Bekijk hieronder het filmpje over het ontwerpproces van de winnende designer:

Stella McCartney geeft toe dat ze niet 100% duurzaam is >