Ga er maar aan staan. Peter Pilotto’s items vol olijke prints vlogen afgelopen winter als warme broodjes over de Target-toonbank. De budgetketen had hiermee een ware hit te pakken. Next in line? De voor een CFDA Award genomineerde Joseph Altuzarra. Eén voordeel: de media zijn lovend over zijn aankondiging als nieuwe Target-designer. Maar dat kan natuurlijk ook weer een nadeel zijn. De druk, de druk…

WAT WETEN WE AL?
De collectie van Altuzarra, bekend om zijn vrouwelijke en draagbare ontwerpen, zal bestaan uit kleding, schoenen, accessoires en lingerie, zal in september in de rekken hangen én heel handig voor ons: ook via Net-a-Porter verkrijgbaar zijn. Altuzarra lichtte ook alvast een tipje van de sluier op door zijn capsulecollectie, waarvan op links alvast een sneak peek, als 'confident, sexy and sophisticated' te omschrijven.

Of de designer dergelijke fast fashion-acties juist niet ziet als een bedreiging? Welnee. ‘I've admired the elegance that Target brings to fast fashion,’ laat hij weten. ‘By working together on this capsule collection, we hope to instill a sense of power, confidence and beauty in women everywhere.'

En dan staat er ook nog een bruiloft op Joseph Altuzarra's agenda dit jaar >