Het Britse kledinglabel Thomas Pink, dat (net als oa Louis Vuitton en Dior) valt onder het concern LVMH, was not amused met het feit dat Victoria’s Secret in Europa het woord ‘Pink’ hanteert op haar lingerie- en kledingitems en startte ruim een jaar geleden een rechtszaak tegen de lingeriegigant. Met succes, zo blijkt nu. Want Victoria’s Secret trekt aan het kortste eind.

Thomas Pinks aanklacht hield in dat potentiële klanten in de war zouden kunnen raken van beide kledinglabels waar het woord 'Pink' op te vinden is. Ze zouden kunnen denken dat de twee labels op een bepaalde manier met elkaar verbonden zijn, wat absoluut niet het geval is. In tegendeel: de doelgroep van Victoria’s Secrets PINK-collectie is de jonge garde onder de twintig, terwijl Thomas Pink mikt op de wat oudere, welvarende dames.

‘If shoppers associate the two, the underwear line could damage the reputation of Thomas Pink's brand,’ zo vindt nu ook rechter Colin Birss. Gevolg: Victoria's Secret mag niet langer kleding verkopen of promoten van haar PINK-collectie in hetzelfde geografische gebied als Thomas Pink.

Geluk bij een ongeluk: Victoria’s Secret had nog geen stand-alone PINK-winkels in dat betreffende gebied, dus winkels hoeft het lingeriemerk niet te sluiten. Wel is het nog maar de vraag of de aanstaande Victoria’s Secret Fashion Show, die nu voor het eerst in Londen plaats zou gaan vinden, op dezelfde manier door zal gaan. In de show speelt de PINK-collectie immers altijd een grote rol...

Vrolijker nieuws: Angel Doutzen Kroes is bevallen van een kerngezonde dochter >