Om 10.00 uur, voor 10 minuten, in 10 steden. ‘Het is onze manier om onze fans en klanten te bedanken voor alle liefde en loyaliteit die we gedurende de eerste tien jaar van ons bestaan hebben mogen ontvangen,’ zegt Anna Norling, Cheap Mondays brand director.

Stel, je bent een beetje behendig in broeken pakken en kunt er elke 10 seconden eentje in een mandje gooien – moet te doen zijn –, dan zijn dat dus zestig (!) broeken die straks gratis te grijp zijn. Zal dan vast weer niet mogen, zestig broeken per klant, maar tóch: het idee alleen al stemt vrolijk.

EVEN STEMMEN OP AMSTERDAM
Máár: daarvoor moet er wel een Nederlandse stad tussen een van die tien steden zitten, en die worden weer gekozen middels een stemsysteem. Op deze site kun je het broekenfeestje richting Amsterdam klikken.

VOOR NIKS GAAT DE ZON OP
Maar wel voor social media-aandacht – da’s namelijk wat Cheap Monday aan dit weggeeffeestje wint. Een like op Facebook, een tweetje, een foto op Instagram: het zal vast verplichte kost zijn als je een broek hebt weten te ritselen, maar kniesoor die daar op let.

Stemmen maar, want op 27 september sluit de stembus.  

En dan nu ter inspiratie en voorbereiding, 21 manieren om denim te dragen >