Op de rádio? Ja, dat lees je goed. Kiki Niesten, eigenaresse van misschien wel de meest befaamde designerboetiek van Nederland (Céline, Prada, Marni en vele anderen), vond het tijd voor een ferm statement. Dit modeseizoen presenteert ze de nieuwe collectie niet via een online lookbook, maar gaat de site op zwart en is er een serie radio-interviews in het leven geroepen onder de noemer ‘Kiki’s moderadio’. Voor de nieuwe collectie komen de liefhebbers maar naar de stenen winkel, waar de kleding gezien, gevoeld en gepast kan worden en waar je vakkundig advies krijgt van het winkelpersoneel.

Niesten: ‘Voor ons is mode meer dan een verzameling pixels – en daarom komen we dit seizoen met een tegengeluid. Letterlijk. Wij dagen modeliefhebbers uit om andere zintuigen te prikkelen – met een serie radio-interviews. Geen beeld maar geluid. Ogen dicht, oren open.’ De aanleiding voor Niestens actie? De almaar groter wordende stroom modebeelden op social media en modesites, waardoor mode in haar optiek in raptempo een beeldschermervaring aan het worden is.

Hoofdgast van vandaag is Saskia de Brauw. Aan Kiki Niesten en presentator van de show, Erik Wong, vertelt Saskia in het programma oa over werken met grote namen als Jürgen Teller en Karl Lagerfeld en over de kleding die ze zelf graag draagt. De volledige uitzending is te beluisteren via kikiniesten.nl (dat dan weer wel) En natuurlijk kun je in bij Kiki Niesten Maastricht of Keuze van Kiki (de onlangs geopende shop in Amsterdam) de kleding voelen, passen en combineren.

Kiki Niesten Maastricht: Stokstraat 28-32, Maastricht
Keuze van Kiki: Herenstraat 32, Amsterdam

Anna Wintour draagt als eerste John Galliano voor Maison Martin Margiela >