De feiten op een rij:

> Stuart Weitzman viel lange tijd onder overkoepelend concern Sycamore Partners, maar werd in april vorig jaar een op zichzelfstaand bedrijf onder Sycamore’s portfolio: de basis voor een eventuele verkoop was gelegd.

> Het eveneens Amerikaanse Coach Inc nam nog niet eerder een bedrijf over. Een primeur dus.

> Er is sprake van een heuse win-win situatie. Beide partijen zijn namelijk flink in hun nopjes met de overname. Het kopen van Weitzman zal de positie van Coach, dat het an sich verre van slecht doet, maar de afgelopen jaren wel wat terrein verloor aan merken als Tory Burch en Michael Kors, flink versterken. Weitzman zat niet verlegen om potentiële kapers op de kust, maar koos uiteindelijk voor Coach vanwege diens expertise in accessoires en steady internationale positie.

‘In Coach, we have found a strategic partner that respects our culture, and offers the scale, resources and global business acumen to enable us to realise our full potential,’ aldus creative director en oprichter van het label, Stuart Weitzman himself aan WWD.

Als dat betekent dat we alleen nog maar mooiere campagnes met beauty’s als Gisele Bündchen, Kate Moss en Poppy Delevingne krijgen voorgeschoteld, delen wij graag in zijn vreugde.

New York Fashion Week wordt helemaal anders >