Het One for One business-model van schoenenlabel Toms wist wereldwijd faam te verwerven. Voor ieder verkocht paar schoenen wordt ook een kansarm kind ergens ter wereld in een nieuw paar gympies gestoken. Inmiddels is Toms (na schoenen, eyewear en premium koffie) al bij zijn vierde productgroep aanbeland, waar het One for One concept aan wordt verbonden: voor elke verkochte tas uit een gloednieuwe tassenlijn, zorgt TOMS voor een veilige geboorte voor een moeder en baby in nood. Een grootse belofte. Maar Toms kennende, ook één waar we ze aan kunnen houden.

Waarom juist dit doel? Veertig miljoen vrouwen over de hele wereld bevallen elk jaar zonder de hulp van een getrainde vroedvrouw en infectie is de voornaamste oorzaak van sterfte onder moeders en pasgeborenen wereldwijd. Door te zorgen voor geschoolde verzorgers en hygiënische omstandigheden rondom de geboorte kunnen honderdduizenden levens gered worden.

Oprichter van Toms, Blake Mycoskie, die onlangs voor het eerst vader werd: ‘Bij TOMS gaat het om het verbeteren van levens. Maar het bijzondere aan de lancering van Toms tassencollectie is dat het ons nu in staat stelt om de levens van moeders en kinderen over de hele wereld te redden.’

Waar een tas al niet goed voor kan zijn...

De Toms-tassencollectie, bestaande uit 72(!) verschillende modellen, is vanaf 5 februari verkrijgbaar online en in geselecteerde winkels wereldwijd.

Dit zijn de mooiste items uit de webshops deze week >

Zijn enkelbandjes weer cool? >

Doen! De zomersok, gezien bij Prada en Louis Vuitton >