We kennen allemaal de befaamde 'Protect the skin you're in'-shirts van Marc Jacobs waarop sterren naakt prijken om ons bewust te maken van het gevaar van niet met zonnebrand smeren. Een regelrechte hit, en dat doet Marc nu dunnetjes over voor een ander goed doel.

Dit keer produceerde de ontwerper T-shirts voor Designers Against Aids; een organisatie dat jongeren wereldwijd bewuster wil maken over het belang van safe sex. Welke bekende koppen Marc Jacobs dit keer wist te charteren? Kendall Jenner, Gigi Hadid, Cara Delevingne en Emily Ratajkowski.

In het nieuwe nummer van LOVE magazine - daar hebben we 'm weer - poseerden de vier in de shirts van Marc mét hond Neville naast ze. Needless to say wie op iedere foto de show steelt:

instagramView full post on Instagram

De T-shirts worden voor 35 dollar in de Boomarc-winkel van Marc Jacobs in New York verkocht (wij vissen dus naast het net in Nederland). Een paar jaar geleden sloeg de ontwerper ook al de handen ineen met Designers Against Aids en wist toen 50.000 dollar binnen te hengelen. Marc vertelt in de persverklaring:

'Nu gaat het slechts om honderd T-shirts van 35 dollar. Dat is misschien niet zoveel geld, maar daar draait het niet om. Wij moeten vooral 'gezond verstand' verkopen. Natuurlijk hebben we geld nodig voor onze werking, maar het is vooral onze missie om jonge mensen toegang te geven tot de juiste informatie.'

De échte reden waarom Kylie Jenner in plaats van Kendall Jenner in Kanye Wests show liep >

Zien: opmerkelijke momenten @ New York Fashion Week >