De creative director en womenswear design director van Marc by Marc Jacobs zitten niet bij de pakken neer na de aankondiging vorige week van het verdwijnen van Marc Jacobs’ diffusion-lijn. Sterker: een allereerste collectie van hun hagelnieuwe hoogstéigen modelabel staat al klaar om gelanceerd te worden, zo blijkt vandaag.

Ready-to-wear (vol fluweel, zijde en merinowol), leren tassen en meer accessoires staan op het program, en naar verluidt is de collectie, luisterend naar de naam van beide dames, Hiller Bartley, te bestempelen als klassiek en Brits. ‘A reflection of us, of what we want to wear,’ aldus Hillier aan de modepers.

‘I'm really proud of what we've made - the craftsmanship, attention to detail and design. It's been a real labour of love and I am really looking forward to seeing women we admire carrying our bags and wearing our clothes,’ voegt ze eraan toe.

Stiekem werkte het designduo al jaren aan dit eigen label. Voor een vrouw die ze beschrijven als ‘indie by heart, rakish and irreverent by nature'. Bartley: ‘It is a culmination of everything I have learnt as a designer and a woman and is purely and defiantly about the clothes and fabrics.'

Vanaf augustus zal Hillier Bartley al in de schappen hangen.

Gemist? Marc by Marc Jacobs verdwijnt >

Miu Miu kiest voor aanstormend Nederlands talent >