Team Adidas heeft er een fulltime job aan; de copycat-hunt. Dit keer heeft het sportlabel geen kleintje in het vizier: Marc by Marc Jacobs.

Wat wil het geval? Marc by Marc Jacobs had in één van diens laatste collecties – Jacobs, en zijn creative directors-duo Katie Hillier en Luella Bartley, kondigden onlangs aan te stoppen met de diffusion-lijn – a/w 2014 om precies te zijn, een aantal items met vier strepen op iedere mouw. De items in kwestie werden niet geshowd op de catwalk, maar hangen wel in de winkels. Volgens Adidas komt dat strepenmotief veel te dichtbij haar befaamde three stripes en het label beschuldigt Jacobs ervan dit ‘bewust te hebben gedaan, wetende dat de consument zou denken dat de items een samenwerking met Adidas zouden zijn'.

And it gets worse: Adidas rept in een officieel statement zelfs over een ‘lack of quality’ van de ‘replica’. Auch. Dat wordt nog een nare nasleep voor MBMJ, zo in de laatste dagen van het bestaan…

Afgelopen februari kwam al ter sprake dat Isabel Marants nieuwste sneaker, de Bart low-top, hetzelfde zou hebben gedaan, maar dan met de iconische Adidas Stan Smith.

Marc by Marc Jacobs verdwijnt >

Marc Jacobs vertelt hoe hij in dronken staat zijn eerste winkel kocht >

Celebs hartje Adidas Stan Smith >