Het betaalbare en nog steeds groeiende Uniqlo is zijn concurenten omver aan het blazen op het gebied van fijne-samenwerkingen-waardoor-je-het-merk-nog-liever-wilt-kopen. Gaat aankomende 2 oktober om middernacht de samenwerking met Lemaire online (denk: de allerbeste breisels voor een schappelijke prijs). Werkte het merk eerder al samen met het Franse mode-icoon Ines de la Fressange. Hebben ze nu voor a/w 2015 Corinne Roitfeld, global director van Harper´s BAZAAR en oprichter van het gelijknamige CR Fashion Book, weten te strikken. De vrouwenlijn bestaat uit 40 stukken, van jassen tot aan ondergoed.

'I started from the idea of clothes that I would want to wear myself, and developed this into clothes that anyone would want to wear, a woman’s ideal of clothes that make her feel transformed when she wears them,' vertelt Roitfeld over de collectie. En dat zien wij terug in de Uniqlo collectie. Want een tijgerjas is behoorlijk Roitfeld en iets minder Uniqlo.

Zie hier de beelden...

Clothing, Coat, Collar, Sleeve, Textile, Pattern, Outerwear, Formal wear, Dress shirt, Style,
Textile, White, Style, Black, Grey, Tints and shades, Waist, Black-and-white, Synthetic rubber, Pocket,
Clothing, Coat, Collar, Sleeve, Dress shirt, Textile, Outerwear, Formal wear, Pattern, Style,
Product, Collar, Sleeve, Outerwear, White, Pattern, Coat, Personal protective equipment, Fashion, Black,