Met meer dan 10 miljoen volgers op Instagram wist de 20-jarige Gigi in een korte tijd van socialite naar supermodellenstatus te gaan. En dat valt iedereen op. Zo ook Tommy Hilfiger die –  nadat zij afgelopen februari 2015 een show voor hem had gelopen –  nogal onder de indruk was van Hadid’s social media-invloed en gebruik. Het idee ontstond om de samenwerking met Gigi uit te breiden en haar bij de ontwerpkant van mode te betrekken. Slimme move.

Deze capsulecollectie die Gigi in nauwe samenwerking met Tommy Hilfiger heeft ontworpen, zal in het najaar van 2016 worden gelanceerd. De collectie bestaat uit sportkleding, schoenen, accessoires en een nieuwe geur voor vrouwen. ‘De collectie is een eerbetoon aan de unieke moderne stijl van Hadid, in combinatie met het kenmerkende 'classic American cool' van Hilfiger. Ik ken Gigi en haar familie al jaren. Het is fantastisch om te zien hoe zij is uitgegroeid tot een uniek stijlicoon en een van de meest gevraagde fotomodellen ter wereld,’ vertelt Tommy Hilfiger. ‘Gigi heeft een aantal modeshows voor ons gelopen en we zijn erg blij dat zij het nieuwe gezicht is van de damescollectie en -geuren van Tommy Hilfiger. Gigi is de belichaming van de hedendaagse 'Tommy Girl'. Ze combineert een opgewekte en optimistische persoonlijkheid met een zelfverzekerde, ongedwongen en coole stijl.’

Gigi heeft inmiddels de smaak van het ontwerpen te pakken: I ended up staying an extra five hours the first day. I think they were surprised I was that into it.’ Saillant detail: Gigi geeft toe dat het modellenvak  ‘not the hardest job in the world’ is. Daar dacht je eerst nog een tikkeltje anders over Gig.

Zo ziet de eerste veelbelovende foto van Gigi voor Tommy Hilfiger eruit:

Lip, Hairstyle, Sleeve, Shoulder, Joint, Style, Collar, Eyelash, Beauty, Waist,