Goed nieuws uit Parijs: het huis Vuitton heeft een pact gesloten met Unicef. De twee bundelen de krachten om wereldwijd kinderen in nood te helpen. En da’s niet alleen een goede zaak. Het middel waarmee ze dat doel willen bereiken is ook erg mooi. Namelijk de verkoop van een set sieraden (ketting en armband) die je om wil hangen en nooit meer af wil doen. Als een hangslot. En laat een hangslot nou centraal staan in de collectie...

Silver Lockit heet de hanger. En hij is vanaf morgen in Louis Vuitton-winkels wereldwijd te koop, evenals online. Hoe gaat het in z’n werk? Simpel: jij koopt zo’n zilveren slotje en daarvan doneert Louis Vuitton 200 dollar aan Unicef, dat daar op haar beurt hele mooie dingen mee doet. Opkomen voor de rechten van kinderen bijvoorbeeld, maar ook kinderen uit conflicten halen, bijstaan bij ziektes, natuurrampen en andere situaties die ze in gevaar brengen.

Saillant detail: de ketting is geïnspireerd op het iconische onbreekbare cilinderslot, uitgevonden door Georges Vuitton in 1890, dat symbool staat voor bescherming. En tevens voor de belofte die je maakt om een kind te helpen. Mooi, niet?

Uiteraard is er ook een hashtag: #makeapromise, waarmee Louis Vuitton vanaf morgen de digitale barricade op gaat om zo veel mogelijk medestanders te krijgen. Een heel stel influencers hebben ze al zover weten te krijgen een ‘pinky promise’ te maken (het sealen van een belofte zoals kinderen dat wereldwijd doen), dus deze zul je binnenkort veelvuldig voorbij zien komen op social media:

Finger, Blue, Skin, Wrist, Joint, Pattern, Nail, Aqua, Electric blue, Font,

 
Vanavond zal de Louis Vuitton for Unicef campagne #makeapromise officieel van start gaan tijdens het zesde tweejaarlijkse Unicef Gala in Los Angeles, waar Louis Vuitton de grootste sponsor van is.

Help jij mee? Pinky promise?