Het succesvolle kledingmerk Anecdote dook voor haar lente/zomercampagne 2016 in de wereld van ballet. Het Nationale Ballet, om preciezer te zijn. Ontwerpster Jetteke van Beuningen raakte zo betoverd en geïnspireerd door de prachtige bewegingen van de dansers en door de dansers zelf, dat zij dit gebruikte als startpunt voor haar ontwerpen.

COMFORTABEL & VROUWELIJK
Met zo’n startpunt kan het niet anders dan dat de ready-to-wear-collectie makkelijke, draagbare items van soepele materialen bevat. De comfortabele kleren complimenteren het vrouwelijk lichaam, iets wat voor balletdansers noodzakelijk is.

DANSENDE STOFFEN
Niet alleen de inspiratie voor de collectie kwam bij het Nationale Ballet vandaan, ook in de collectiepresentatie zien we dit terug. De sprookjesachtige balletdanseres Igone de Jongh was model voor de videocampagne van het merk. Niet alleen haar lichaam danst, ze lijkt zelfs de stof aan het dansen te krijgen. Wat we hiermee bedoelen? Bekijk het zelf.

youtubeView full post on Youtube

Dit zijn de 8 favorieten van Anecdote's Jette van Beuningen >