Dertien jaar geleden gooide Calvin Klein zijn gelijknamige label in de verkoop en heeft hij het niet meer voor het zeggen bij het modehuis. Maar dat wil niet zeggen dat de designer geen mening heeft over het reilen en zeilen bij Calvin Klein heden ten dage.

Met name over die befaamde Kendall Jenner-advertenties.

Tijdens een discussie met modeconsultant Fern Mallis bij de Savannah College of Art and Design, liet de beste man weten niet bijzonder onder de indruk te zijn van de 20-jarige Jenner, zo weet  Fashionista te melden. Wanneer gevraagd naar zijn mening over Kendalls #MyCalvins-campagne, die is geinspireerd op de iconische beelden die Klein in de jaren negentig maakte, antwoordde hij: 'You know, I'm really not that familiar with it. I'm honestly not.’

Uiteraard probeerde Mallis daar wat dieper op in te gaan, waarop de designer zei: ‘I'm sure she's a lovely young woman. It's not the kind of thing I would have done, even today. Justin Bieber, yes.’

Oké, dus Bieber: ja, Kendall: nee? Inderdaad. Sterker nog: Klein was groot fan van Justins Calvin Klein-campagne samen met Lara Stone. En niet om de verkeerde redenen:

‘When [I say] I like Justin Bieber in the Calvin Klein Underwear [campaign], it's because I like him — not because he's got millions of followers. Now, models are paid for how many followers they have. They're booked not because they represent the essence of the designer, which is what I tried to do.’

En dat is niet een strategie die op de lange termijn gaat werken volgens de modelegende. ‘I don't think that's a great formula for success for the product you're trying to sell.’

Wat zouden Kendall Jenner en haar 54.3 miljoen Instagramvolgers hiervan denken?

Bron: ELLE.com