Opmerkelijk nieuws: Victoria's Secret heeft zojuist bekend gemaakt dat het gaat stoppen met het verkopen van bikini's en badpakken. Ze kappen met hun swimwearlijn om zich te focussen op sportkleding.

Hoewel het merk bijna net zo bekend is door hun bikini's en badpakken als door hun lingerie, kun je vanaf 2017 niets meer op zwemgebied bij ze kopen. Dit ondanks dat ze de afgelopen jaren nog een grote TV Swim Special bij de Amerikaanse zender CBS hebben gehad. Victoria's Secret gaat het gat opvullen met sportkleding, waar ze blijkbaar nu meer heil in zien.

Victoria's Secret's moederbedrijf, L Brands, liet vorig jaar nog weten dat de swimwear van het bekende merk zo'n $500 miljoen voor het bedrijf opleverde. Afgelopen augustus zagen ze de inkomsten echter dalen en het lijkt er nu dus op dat ze niet willen afwachten hoe het dit jaar zal gaan. Les Wexner, de CEO van L Brands, liet eerder deze maand nog in een persverklaring weten dat ze 'veranderingen zouden gaan doorvoeren om hun groei te stimuleren en hun bedrijf sterker te maken voor de komende jaren.' Om dit te bereiken gaf hij al aan dat ze hun focus zouden gaan verkleinen en simpeler zouden maken. Buh-bye bikini's dus.

Victoria's Secret liet begin april ook al weten dat ze stoppen met hun iconische catalogus die bij vele mensen in Amerika geregeld op de deurmat valt. Ook zouden ze hun bedrijf gaan verdelen in drie groepen: Victoria's Secret lingerie, Victoria's Secret beauty en Victoria's Secret Pink. We zijn benieuwd hoe dat gaat uitpakken...