In een – geslaagde als je het ons vraagt – poging om een jonger publiek te bereiken (oh, die waardevolle millennials!) tikte het New Yorkse Tiffany & Co. in april Grace Coddington op de schouder om het campagne-wise eens compleet over een andere boeg te gooien. Welnu, het eindresultaat is er:

Lupita Nyong'o en Elle Fanning gingen (op persoonlijk verzoek van Coddington) op de kiek met de gloednieuwe collectie, die voor herfst/winter 2016. En daarmee is de allereerste campagne van het juwelenmerk met daarin celebrities een feit. Legendary Style heet-ie, geschoten door David Sims.

Finger, Lip, Hairstyle, Skin, Wrist, Eyebrow, Hand, Eyelash, Fashion accessory, Style, pinterest
Skin, Collar, Shoulder, Jewellery, Style, Eyelash, Jaw, Fashion, Neck, Beauty, pinterest

De foto's werden aangevuld met die van gerenommeerde modellen Natalie Westling en Christy Turlington. En Coddington boog zich ook over de art direction; liet de dames poseren in een studio in plaats van het voor Tiffany's zo bekende New Yorkse straatleven en koos voor close-ups aan hals en arm in plaats van stills van de producten.

Shoulder, Joint, Style, Elbow, Waist, Trunk, Chest, Dress, Beauty, Strapless dress, pinterest
Lip, Hairstyle, Eye, Skin, Forehead, Eyebrow, Eyelash, Photograph, Style, Colorfulness, pinterest

Saillant detail: in de nabije toekomst kunnen we meer nieuws verwachten. Een collectie samen met designer Reed Krakoff bijvoorbeeld. En een relaunch van de goed betaalbare Love collection, met de slogan #lovenotlike.

Zien: Hailey Baldwin maakt haar debuut als ontwerpster >