In een – geslaagde als je het ons vraagt – poging om een jonger publiek te bereiken (oh, die waardevolle millennials!) tikte het New Yorkse Tiffany & Co. in april Grace Coddington op de schouder om het campagne-wise eens compleet over een andere boeg te gooien. Welnu, het eindresultaat is er:
Lupita Nyong'o en Elle Fanning gingen (op persoonlijk verzoek van Coddington) op de kiek met de gloednieuwe collectie, die voor herfst/winter 2016. En daarmee is de allereerste campagne van het juwelenmerk met daarin celebrities een feit. Legendary Style heet-ie, geschoten door David Sims.
De foto's werden aangevuld met die van gerenommeerde modellen Natalie Westling en Christy Turlington. En Coddington boog zich ook over de art direction; liet de dames poseren in een studio in plaats van het voor Tiffany's zo bekende New Yorkse straatleven en koos voor close-ups aan hals en arm in plaats van stills van de producten.
Saillant detail: in de nabije toekomst kunnen we meer nieuws verwachten. Een collectie samen met designer Reed Krakoff bijvoorbeeld. En een relaunch van de goed betaalbare Love collection, met de slogan #lovenotlike.