Abel Tesfaye aka The Weeknd is de nieuwe wereldwijde ambassadeur en het creatieve brein van Puma. Zet die maar op je cv. Zingen, schrijven, artiest zijn, vriendje van Bella… Is er iets wat The Weeknd niet kan?

Zijn eerste klus als 'het nieuwe gezicht van' is Puma's Sportstyle-campagne 'Run The Streets', die in november uit zal komen. Puma creëert hiermee een campagneplatform waar streetwaardige producten en technologie samen komen. De campagne is bedoeld om 'echte' mensen aan te spreken, iets waar The Weeknds attitude perfect bij past, aldus het sportswear label.

De campagne, die geschoten werd in Los Angeles én Toronto (thuisbasis van de zanger) door fotograaf Mark Seliger, zal wereldwijd in Puma stores te zien zijn, en digitaal over het net en op televisie verschijnen.

Starboy can design

Voor de nieuwe samenwerking zullen de twee ook een collectie sneakers en apparel lanceren, ontworpen door The Weeknd himself. De exclusieve collectie zal een mix worden tussen Puma's op sport gebaseerde ontwerpen en de street motivated-esthetiek van de artiest, die ook terug te vinden is in zijn eigen platenlabel XO. De collectie zal in 2017 verschijnen.

Last but not least: op de hoogte blijven over nieuwe ontwikkelingen op het front Puma X The Weeknd? Volg @PUMA, @PUMASportstyle en @theweeknd.

Ondertussen kan ik ook niet wachten op het nieuwe album getiteld Starboy van The Weeknd >