Een nieuwe sieradenlijn, nieuwe campagne en a brand new face: Tiffany & Co. zet koers richting empowerment. De sieradencollectie gaat onder de naam Tiffany City HardWear, en de bijbehorende campagne – die te zien zal zijn in een filmpje van precies één minuut tijdens de Super Bowl LI op zondag 5 februari – heet toepasselijk Legendary Style, waarvoor rasartiest Lady Gaga het nieuwe boegbeeld is.

Leuk feitje: Tiffany heeft de afgelopen 50 jaar de 'Vince Lombardi trofee' voor de Super Bowl-winnaar met de hand gemaakt, maar het merk is nog nooit eerder verschenen tijdens de Super Bowl-reclames.

Magic

Lady Gaga, een New Yorker in hart en nieren en ongekend stijlicoon, verpersoonlijkt alle idealen die het label met de campagne uit wil stralen. Gaga steekt haar liefde voor het label ook niet onder stoelen op banken: 'In New York word je geboren met het beeld dat Tiffany het hoogst haalbare is, dat is waar de magie ontstaat.' Perfecte match dus.

Lady Gaga voor Tiffany & Co.pinterest
David Sims
Lady Gaga voor Tiffany & Co.

De Tiffany City HardWear-collectie bestaat uit statement sieraden van 18k goud en sterling zilver, waaronder oorbellen, ringen, kettingen en hangers. De collectie is geïnspireerd door een uniseksarmband uit de Tiffany-archieven van 1971, en heeft een stedelijke, elegante uitstraling. Very Gaga, als je het ons vraagt.

Vanaf 2 mei is de collectie verkrijgbaar via tiffany.com en wereldwijd ligt 'ie in de winkels vanaf 28 april, met gelimiteerde en exclusieve pre-orders beschikbaar vanaf 5 februari – de dag dat de bijbehorende campagne verschijnt.