De boodschap die Team Diesel met haar nieuwste campagne, die voor spring/summer 2017, wil overbrengen is een hele duidelijke, die hopelijk ook een zeker persoon in een zeker oval office bereikt: 'You got walls? We got wrecking balls!'

Door middel van fotografische beelden, geschoten door kunstenaar en fotograaf David LaChapelle (die in 1995 al voor Diesel een vooruitstrevend campagnebeeld van twee kussende matrozen creëerde), en een reeks aan wereldwijde acties met de hashtag #makelovenotwalls probeert Diesel alle mentale en fysieke muren neer te halen die de maatschappij scheiden. Het doel: gelijkheid voor iedereen (of het nu ras, gender of geaardheid betreft). De campagne gaat morgen, (in the name of love) op Valentijnsdag van start, maar wij mogen hem vandaag al exclusief met je delen.

youtubeView full post on Youtube

De beelden spreken voor zich, maar toch wil Diesels creative director Nicola Formichetti er nog wat over kwijt: 'Bij Diesel hebben we een stellig standpunt tegen haat en meer dan ooit willen we dat de wereld dit weet. Liefde en saamhorigheid zijn cruciaal in het creëren van een maatschappij waar we allemaal in willen wonen en in een toekomst die we allemaal verdienen.'

Diesel-oprichter Renzo Rosso voegt toe: 'We moeten de ballen hebben om barrières te af te breken in een moment waar angst de wereld verdeelt in nog meer muren.'

Amen to that.