Wrangler, die jeans waarin je vader en je oom hun vrije tijd doorbrachten en waarvoor jij je dan schaamde. Omdat ze altijd net 'die ene' van de discounter in de buurt aanschaften en de broek daarom alleen vorm kreeg als die met een reusachtige riem inclusief opzichtige gesp bij elkaar werd gehouden. Denk daar nog even een goedgevulde buik boven en je bent in de zuidelijke staten van Amerika beland.

Daar zijn we niet meer. Daar was het merk misschien wel nooit. In 1996 was de jeans zelfs zo populair dat één op de vier Amerikanen de broek droeg. Toch is #wrangler back. Dat beweren merken wel vaker, onze koopdrang wordt namelijk aangewakkerd bij het woordje nieuw en daar houden slimme marketingtypes rekening mee. Omdat je iemand dus niet alleen op z'n woord kan vertrouwen, lassen we een beeldpauze in.

White, Waist, Pocket, Abdomen, Beige, Belt, Trunk, Uniform, Jeans, pinterest
Wrangler

Wrangler is 70

We zeiden het toch. Terug dus. Het spijkerbroekenmerk bestaat 70 jaar en dat wordt gevierd. Het merk vaart een nieuwe koers, vond in de tussentijd de ideale jeans voor álle maten en ging een ongelooflijk speelse samenwerking aan met kunstenaar Peter Max. Deze collectie stond helemaal in het teken van de 'Summer of Love' en, uiteraard, de jeugdcultuur in de jaren zeventig. Deze levendigheid werd naar het zwart vertaald en doorgezet voor de wintercollectie.

instagramView full post on Instagram

Tijdcapsule

Na de jaren zeventig komen... Wrangler gaat met zijn tijd mee. Voor de komende zomercollectie houdt het jeansmerk zich bezig met de jaren tachtig en jaren negentig; grote logo's op zowel broeken, truien als jassen. Precies zoals we dat nu willen.

Ben je net als wij die gedeconstrueerde jeans zat, dan is Wrangler je optie. We houden je op de hoogte.