'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.' Precies die bekende zin van Pippi Langkous moet Kaia Gerber hebben uitgesproken toen ze door Karl Lagerfeld werd gevraagd een capsulecollectie te ontwerpen. Het lijkt een modellenregel te zijn dat wanneer een model een 'it-status' heeft bereikt ze wordt gevraagd iets te ontwerpen. En die status heeft Kaia Gerber tijdens de afgelopen modeweken zeker bereikt.

Kaia x Karl

Als de zestienjarige dochter van Cindy Crawford de samenwerking met Lagerfeld op een zelfde wijze weet te promoten als dat Gigi Hadid voor Tommy Hilfiger deed, dan zal dit het modehuis zeker geen windeieren leggen. Het bezoekersaantal op tommyhilfiger.com nam binnen 48 uur na de Gigi x Tommy-lancering 900 procent toe. Het zal ons niet verbazen als dit Gigi-effect ook op Kaia van toepassing is.

Paolo Righi, chief executive officer bij Karl Lagerfeld verklaarde in een statement over de samenwerking (die blijkbaar al maanden geleden in gang is gezet): 'When Karl first told us his idea to collaborate with Kaia, we were all excited by the incredible potential and power of bringing their two worlds together.' (...) 'We have been working intensely over the last months with Kaia in LA and at our studio in Paris. It was exciting to see her clear vision, passion and engagement, and the collection will definitely inspire many young women.'

instagramView full post on Instagram

Over naar de inhoud van de collectie. De ready-to-wear-collectie (inclusief accessoires) ligt komende september in de winkel. De lancering van Kaia x Karl vindt plaats in Los Angeles, New York en Parijs.

We zijn toch benieuwd.