Gucci heeft een bijzondere manier gevonden om het Chinese nieuwe jaar te vieren. Op 16 februari wordt het jaar van de hond in China ingeluid, en Gucci lanceerde daarom alvast een collectie volledig gewijd aan de trouwe viervoeter. En de campagnebeelden zijn precies wat een honden- en Gucci-liefhebber zich wensen kan: alles.
De collectie is geïnspireerd op een kussen dat kunstenaar Helen Downie - ook wel Unskilled Worker - cadeau gaf aan Gucci's Creative Director Alessandro Michele. Op dit kussen stonden de twee bostonterriërs van de man die Gucci weer een it-brand maakte.
De gehele lijn bestaat uit 63 items. Er zijn ready-to-wear stukken voor mannen en vrouwen, schoenen, tassen en accessoires. Alles natuurlijk voorzien met de koppen van Bosco en Orso — de namen van Alessandro's bostonterriërs.
En als Gucci iets doet, dan doet ze het goed. Elke winkel zal in het teken staan van de hond: van de etalage tot aan de muren en vloer. Ben je naast een nieuw fashion item, ook een ervaring rijker met een bezoekje aan een Gucci-flagshipstore.
Geen mogelijkheid om naar een Gucci-winkel te komen? No problemo, je kunt ook de speciale Gucci App downloaden — mits je een iPhone X hebt, dat dan weer wel. Op een interactieve manier maak je daar kennis met Orso en Bosco, dichterbij Alessandro Michele kun je bijna niet komen.
De collectie is vanaf nu beschikbaar in alle winkels en op gucci.com.