De nieuwste modecampagnes, die voor spring/summer 2018, komen nu in rap tempo binnen en zijn afwisselend indrukwekkend en spraakmakend (we kijken naar jullie, Calvin Klein).

Enter die van Balenciaga - toch wel top 3-materiaal als het op populariteit onder de grote modehuizen aankomt momenteel. Creative director Demna Gvasalia koos voor zijn nieuwste campagne niet voor studiowerk met, pak 'm beet, alle Kardashian-zussen, of jonge it-modellen op tropische locaties, maar voor het betere paparazzo-werk; ouderwets schuilen achter grote tassen en zonnebrillen (de kunst der Olsens).

Een briljante vondst, want het zijn beelden waar de gemiddelde mode- en celebrityliefhebber toch al graag naar lijkt te loeren, de kleding, tassen en zelfs sieraden komen er bizar mooi in uit én je kunt er donder op zeggen dat hier spin-offs op gaan komen op The Gram. Mark our words.

'Imma let you finish Demna, but Yeezy had the best paparazzi campaign of all time.'

Leuke details: de foto's werden 'gewoon' geschoten in de Rue Saint Honoré in Parijs, vlakbij de Balenciaga store, en door een echt persfotobureau. Extra leuk vanwege het feit dat Stella Tennant (ja, ze is het echt) in een van de beelden een jas met krantenprint draagt.

Overigens zal Kanye West not amused zijn met Balenciaga. Zijn modelabel Yeezy zet al langer paparazzibeeld (van Kim Kardashian) in als campagnemateriaal. Met deze week nog, beelden van Paris Hilton verkleed als Kim in de nieuwste Yeezy-gear.

Bekijk de Balenciaga-campagnefoto's hieronder allemaal en vergeet niet steeds even naar rechts te swipen.

Balenciaga spring/summer 2018

instagramView full post on Instagram