Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

De beelden van hysterische, haren trekkende vrouwen en graaiende resellers tijdens de lancering van de collectie van Viktor & Rolf en Roberto Cavalli voor H&M staan nog op ons netvlies. En ook bij die van H&M.

Kijk nog even mee naar Cavalli's modeslagveld in de H&M in de Kalvertoren in Amsterdam:

Deze celebs stonden deze week al in de rij voor de H&M/Jimmy Choo collectie >

Om dat soort taferelen tijdens de lancering van Jimmy Choo, op 14 november, te voorkomen heeft de winkelketen shopregels opgesteld. Dit zijn ze:

- Bezoekers wordt vriendelijk verzocht netjes een rij te maken. De eerste 160 mensen uit die rij krijgen een bandje met daarop het tijdstip dat ze naar binnen mogen.

- Na twee uur mogen alle andere wachtende, die geen bandje hebben kunnen bemachtigen, naar binnen om nog een poging te wagen ook een Jimmy Choo-item te scoren.

- Een andere regel is namelijk dat iedere bezoeker van alles maar één exemplaar mag kopen. Dit ter voorkoming van massale doorverkoop via eBay en Marktplaats.

Nog niet uitgewinkeld? Volgende stop: modefestival Kloos Vintage!