Gucci viert volgend jaar haar negentigste verjaardag. Werden we allemaal maar zo mooi oud…

FOREVER NOW
Om het heuglijk feit te vieren staat de nieuwe campagne Forever Now in het teken van het roemrijke verleden van het modehuis. Aanstaande zondag, de dag van de a/w 2010 show, wordt Forever Now gelanceerd.

De advertenties bestaan uit zwart-wit archiefbeeld uit de fifties. We zien medewerkers aan de slag in Gucci’s ‘Florentine’-fabriek - gekleed in schorten, met om hen heen allerlei lappen leer.

Waarom geen strakke fashionfoto? Patrizio di Marco, hoofdleidinggevende van de Gucci Group vertelt WWD: ‘We willen de klanten bewust maken van het vakmanschap, de energie, en het feit dat veel zonen van de mensen op de foto’s nog steeds bij ons werken.’

JUBILEUMJAAR
Verder op stapel voor het jubileumjaar: een interactief Gucci-museum in Piazza della Signoria én een jubileumboek. Ook komt er nieuw verpakkingsmateriaal aan: boomschorsbruin gerecycled papier, versierd met het Gucci-logo en een stempel met geboortejaar ‘1921’ erop.

Ook creatief directeur Frida Giannini dook in het verleden en haalde voor de mannencollectie Gucci’s diamantmotief van zolder. De vrouwencollectie is grafisch, sleek en speels. We zullen het zien, zondag. En omdat Gucci ook graag vooruit denkt, kunnen we via Facebook de show live bewonderen – vanuit vier hoeken maar liefst!