Rachel Zoe pakt het goed en slim aan. Ooit was ze 'maar' stilist met een opvallend gouden kledingstijl en een overdreven maar opvallende manier van items aanprijzen: 'These sunglasses. I die. Do you die?'

Toen we een klein beetje in de ban van Rachel raakten, en ze een paar echt bekende dames mocht kleden (Kate Hudson, Cameron Diaz, Anne Hathaway e.a.) deed zij iets wat een knap staaltje self -fulfilling prophecy heet: ze maakte in 2005 van haar naam een merk: Rachel Zoe inc. Waardoor ze ook een echt belangrijk iemand wérd.

Check hier wie de nieuwe liefde van Kate Hudson is >

Zoe gaf een boek uit: Style A To Zoe, scoorde een waarachtige hit met haar tv-show The Rachel Zoe Project en lanceerde de website rachelzoe.com. Daarnaast werd ze ook nog eens celeb (wat ze overigens zelf stellig ontkent).

En nu! Rachel gaat eindelijk ook ontwerpen. De naam van de collectie wordt The Rachel Zoe Collection. Dit had natuurlijk niemand ooit kunnen bevroeden.

Maar ontwerpen is een van haar grootste wensen, zo zegt ze. Het is alleen niet haar final goal. Want grenzen bestaan niet voor Rachel. In het kader van haar toekomstplannen noemde ze bijvoorbeeld Oprah Winfrey als haar grote voorbeeld.

Ach. Niets leuker dan Rachel Zoe te lovehaten. Omdat ze alles heeft. Een goed hoofd. Een goed lijf. Goede kleren. Een Tv-show. Celebfans. En ondanks haar gebarf ook een hoop echtheid. Plus: een inmiddels zeer groot bedrijf met een hele bups fulltimers en vier afdelingen (styling, media, product development en consulting). En als kers op de taart is haar eigen man Rodger Berman gezellig directeur gemaakt van het bedrijf.

Maar we zullen het boompje bij het beestje houden: de designplannen van Rachel Zoe. Niet dat er al iets ontworpen is: ze is nog bezig met het samenstellen van een designteam. Maar wat mogen we verwachten?

Aan WWD vertelt ze alvast: “You will definitely see me in the clothes. Like, you will absolutely see my trademark pieces. I’ll definitely do faux furs and incredible leather jackets and great trousers. But I’m catering to a broader audience.”

Goed. Wij zullen vast wel weer fan worden.