Skip to Content

We ontvangen mogelijk commissie via links op deze pagina, maar we raden alleen producten aan waar wij als redactie achter staan

Deze onbekende merken voorspellen steeds de grote trends

Leer ze kennen voordat de massa ermee aan de haal gaat.

By
Streetstyle Kopenhagen Fashion Weekpinterest

Er lijkt een verschuiving plaats te vinden in de mode-industrie. Niet langer kopen we bij grote modeketens die al decennia de winkelstraten kleuren, de millennial lijkt zich steeds meer te richten op kleine(re) modelabels die vaak met alleen een Instagramaccount aan naamsbekendheid zijn gekomen.

Deze labels weten door hun trouwe volgers en reikwijdte hun items binnen een mum van tijd tot micro-trend te maken. De schelpensieraden en de witte bloes van Maison Cléo zijn hier twee recente voorbeelden van.

Daarom brengen we voor iedereen die ahead of the curve wil zijn, de zes smaakbepalers van 2018. Gaan we.

Wandler

instagramView full post on Instagram

Het Amsterdamse Wandler is vorig jaar opgezet door Elza Wandler, toen zij besefte dat het tijd was voor een eigen accessoirelijn. Tijdens Copenhagen Fashion Week werd de tas al gespot en influencers zoals Linda Tol en stiliste Georgia Tal zijn fan. Het merk komt uit Amsterdam, maar de tassen worden handgemaakt in Italië. Wandler werkt samen met retail partners over de hele wereld, inclusief Matches Fashion, Browns, Net-a-Porter en Boutique 1. 

wandler.com

Reformation

Het Los Angeles-based kledinglabel Reformation staat al een tijdje op onze radar, maar wordt vooralsnog in Nederland niet echt opgepikt. De zomerjurken van het merk zijn op Instagram gigantisch populair. 

reformation.com

Susan Alexandra

De New Yorkse Susan Alexandra neemt haar ontwerpen niet heel serieus, en dat is maar goed ook. De kinderlijke accessoires hebben vooral als doel om de drager ervan een vrolijk gevoel te geven. Mocht je iets bij Alexandra willen bestellen, houd dan wel rekening met een langere verzendtijd, de items worden namelijk allemaal met de hand gemaakt.

susanalexandra.com

Advertentie - Lees hieronder verder

Ninety Percent

Dit in Londen gevestigde eigentijdse label werd in 2018 gelanceerd. Waar de naam vandaan komt? Negentig procent van de winst wordt uitgekeerd aan goede doelen en de mensen die de kleren maken. Voor de collecties worden alleen maar natuurlijke materialen gebruikt. 

ninetypercent.com

Poppy Lissiman

De Australische ontwerper Poppy Lissiman begon haar label in 2008 en opende drie jaar later haar eerste winkel. Haar collectie bevat accessoires zoals handtassen en zonnebrillen (die kleine, je weet wel). Alle items zijn met de hand gemaakt. Lissiman gebruikt voor haar accessoires alleen maar veganistische materialen. 

poppilissiman.com


Meer van ELLE
 
preview for Mode

Nieuws

jojo siwa in goth look op de rode loper van de iheartradio music awards 2024

Déze controversiële aesthetic maakt een comeback

een vrouw poseert in blauwe kleding op straat

Deze stoffen hoeven helemaal niet naar de stomerij

2024 vanity fair oscar party hosted by radhika jones arrivals

Demi Moore in doorschijnende jurk bij expositie

gigi hadid op straat in new york

Gigi Hadid gespot op deze nieuwe 'lelijke' schoen

Advertentie - Lees hieronder verder
Advertentie - Lees hieronder verder