Adem-in-adem-uit. Het Franse couturehuis heeft de prijzen per direct met 20% omhoog gegooid. Dus die o-zo gewilde Chanel 2.55 kost nu rond de € 2.434 in plaats van € 1.904.

EXCLUSIEF
Vanwaar deze drastische verhoging? Chanel wil, volgens geruchten, dat de tassen een exclusief item blijven. De juweeltjes zouden nu te ‘main street’ worden.

De Chanel-tassen vliegen je om de oren in de film van Kaiser Karl >

‘n Insider bij Chanel: ‘We willen niet dat Chanel net als Louis Vuitton wordt. We gaan meer de Hermès-kant op, waarbij het wel eens drie jaar kan duren voordat je een tas in je bezit krijgt’. Er wordt dus ook voor Chanel een wachtlijstje aangerukt.

Bekijk hier de a/w 2010 collectie van Chanel >

Daarnaast spelen de gecompliceerde productieprocessen die nodig zijn om de tassen te fabriceren en de hoge vraag - ondanks het flinke prijskaartje - een grote rol bij de beslissing.

Duur klokkijken met de duikhorloges van Chanel >