Het was nog een wandelgangengerucht, maar vandaag weten we het zeker; designer Narciso Rodriguez sloeg aan het schetsen voor een capsulecollectie voor het Amerikaanse warenhuis. In de herfst – begin november – komt-ie uit, maar dat weerhield de designer er niet van te kiezen voor fijne knalkleuren.

DESIGN NATION

Rodriguez is de eerste designer die deelneemt aan het zogenaamde Design Nation-programma van Kohl’s. Up next? Bronnen fluisteren Derek Lam. Maar nog even terug naar Rodriguez. Zijn keuze voor felle kleuren kwam niet uit de lucht vallen. Inspiratie haalde hij namelijk uit de stad Istanbul, iedere designer die deelneemt aan Kohl’s Design Nation-programma reist af naar een stad naar keuze om daar op lumineuze ideeën voor de collectie te komen.

 
‘It was a really interesting idea to travel somewhere you had never been to before, and get your inspiration from a place that wouldn’t normally be in your comfort zone, bring that back and turn it into a collection,’ vertelde Rodriguez aan WWD. 'There is such a great mix of Europe and Asia, and a really cool new scene, from the arts to the kids, the graffiti, the colors of the streets, the patinas on the walls, the tiles on the floors.’ Aldus de designer, die met deze texturen, kleuren en vormen geïnspireerd op Istanbul, een voor hem hele nieuwe weg insloeg. En laat dat nou juist de doelstelling van Design Nation zijn; designers uit hun comfort zone trekken.

RETOURTJE BIG APPLE

In de collectie: outerwear, tops, jurken en knits, met prijzen variërend van $30 tot $150. En dan het slechte nieuws: het geld dat je bespaart met het aanschaffen van zo’n goedkope designrobe ben je wel weer kwijt aan een vliegticket naar de States. Kohl’s verscheept namelijk helaas nog steeds niet naar Europa. Maar hé, kun je mooi wel even een weekendje New York doen… #Always look on the bright side.

Lezen: Narciso Rodriguez' ABC >