In juni lanceerde Jimmy Choo’s Tamara Mellon, in het kader van het vijftienjarig bestaan, vol trots een wel hele speciale capsulecollectie; Icons. Een serie van vijftien iconische muiltjes uit het archief van Jimmy Choo, in een nieuw jasje gestoken. En iconisch zijn ze: ken je bijvoorbeeld nog de Feather-pump, die Sarah Jessica Parker droeg in één van de eerste Sex and the City-afleveringen? Of de Macy, die veelvuldig op de rode loper wordt gedragen door o.a. Natalie Portman?

Ook lezen: interview met Tamara Mellon >


JIMMY CHOO FOUNDATION

Welnu, vandaag kunnen we dan eindelijk het campagnebeeld voor Icons bewonderen. Geschoten door de Amerikaanse fotografe Nan Goldin. Een persoonlijke keus van Mellon. In het kader van Choo’s jubileum lanceert het label namelijk ook de Jimmy Choo Foundation. ‘Omdat het fonds opkomt voor de rechten van vrouwen, vond ik het belangrijk een fotograaf te vinden die niet alleen de kracht, maar ook de sensitiviteit en zachte kant van Jimmy zou kunnen vastleggen’, aldus Tamara Mellon op WWD.


De Jimmy Choo Icon-collectie zal vanaf november verkrijgbaar zijn bij Jimmy Choo stores. Tien procent van de opbrengsten gaat naar de Jimmy Choo Foundation en zal worden besteed aan verschillende goede doelen voor vrouwen.

Dit voorjaar werd Jimmy Choo voor zo'n 525 miljoen Britse pond verkocht aan luxury group Labelux >