Het spannende nieuws werd vandaag bekend gemaakt door David Carey en Duncan Edwards, de directeuren van uitgeverij Hearst Magazines International (die ook, jawel, ELLE onder de paraplu heeft).

FASHION STORIES
De immer modische Carine Roitfeld zal voor Harper’s Bazaar een serie fashion stories maken die ook in de 26 internationale edities van het tijdschrift te bewonderen zullen zijn. Hiervoor slaat Carine de handen ineen met Stephen Gan, de creatief directeur van de Amerikaanse Harper’s Bazaar. De eerste reeks ligt op stapel voor het maartnummer. Bovendien gaat Carine Roitfeld in het tijdschrift haar ongezouten mening geven over de modetrends van het moment.

ELLE had onlangs nog een onderonsje met Carine Roitfeld in Parijs >

‘Dit is de eerste keer dat er een samenwerking als deze tot stand komt en we zijn erg enthousiast over wat Carine zal toevoegen aan de Bazaar-edities over de hele wereld,’ laat Duncan Edwards in de persverklaring weten. ‘Ze is een visionair in de modewereld en we zijn zo blij om met haar samen te werken.’

David Carey voegt hieraan toe: ‘Hearst is 's werelds grootste uitgever van maandbladen en we zijn altijd op zoek naar krachtige ideeën die we wereldwijd kunnen gebruiken. Carine is een van de meest invloedrijke smaakmakers van de modewereld en we kijken ernaar uit om te zien wat ze doet met Bazaar. Haar bijdragen zullen het bedrijf naar nieuwe hoogten op het creatieve front helpen.’

CARINE
Carine Roitfeld stond jarenlang aan het hoofd van de Franse Vogue. Du moment werkt ze naast verscheidene stylingopdrachten ook hard aan haar eigen magazine CR Fashion Book, dat twee keer per jaar uitkomt. Voor haar nieuwe job maakt ze echter maar al te graag tijd vrij in haar bomvolle agenda. ‘Ik ben enorm blij om bij te gaan dragen aan Bazaar, een merk met een rijke geschiedenis van creativiteit,’ jubelt Roitfeld in de persverklaring. ‘Werken met Stephen en een reeks getalenteerde fotografen zal een prachtige ervaring worden. En een samenwerking die de verhalen echt een wereldwijd publiek zal geven.’