Heugelijk nieuws zo op de donderdagochtend: Carine Roitfeld, oud hoofdredacteur van de Franse Vogue, staat te trappelen haar eigen tijdschrift te lanceren. ‘Ik wil graag een iconisch magazine starten dat fresh and exciting is,’ verklapt ze aan Dazed & Confused. En ze vervolgt enthousiast: ‘Het magazine zal maandelijks verschijnen en in het Engels zijn.’ Oui, oui, je leest het goed, in het Engels. Mooi!

Leesvoer: dit fijne één-tweetje tussen Karl Lagerfeld en Carine Roitfeld willen we je niet onthouden >

ROITFELD & CO
Uiteraard kan Carine dit klusje niet in haar up klaren. Als we de geruchten mogen geloven heeft ze hulp ingeschakeld van een dreamteam aan modegrootheden: Marie-Amelie Sauve (fashion director van Vogue), Mario Testino (modefotograaf) en Stephen Gan (creatief directeur van Harper's Bazaar, medeoprichter van Visionaire en hoofdredacteur van V Magazine). Tel daar Roitfelds kennis en ervaring bij op en je krijgt ongetwijfeld een fenomenaal tijdschrift.

September 2012 zal de eerste ‘Carine’ (gokje) in de schappen liggen.

Flits, flits! Carine Roitfeld vastgelegd voor de herfstcampagne van Barneys >