Designers en goede doelen; ze zijn anno 2012 geen vreemden voor elkaar. Zo nu en dan komt een designer op het lumineuze idee zijn vakmanschap én bekendheid in te zetten voor een ander in nood. Zo ook Derek Lam.

De man besloot een limited edition T-shirt te ontwerpen in het kader van Brain Injury Awareness Month, die morgen in Amerika van start gaat. Hij wil hiermee aandacht vragen voor het belang van het beschermen van het hoofd (o.a. door het dragen van helms). De volledige opbrengst van de shirts gaan regelrecht naar de kas van Opportunity Project, een organisatie die mensen met hersenbeschadigingen helpt. Goed bezig!

 
De a/w 2012-collectie van Derek Lam nog niet gezien? >

 
CATWALK IN HET LOUVRE
Ook hulde aan Salvatore Ferragamo. Nog maar koud van de Milaan Fashion Week-catwalk af, maakt het modehuis bekend dat ze de exclusieve sponsor zal zijn van de nieuwste expositie gewijd aan Leonardo da Vinci. Centraal in die expo, genaamd The Saint Anne, Leonardo da Vinci’s Ultimate Masterpiece, staat het onlangs gerestaureerde meesterwerk The Virgin and Child with Saint Anne, dat het genie ergens tussen 1503 en 1519 maakte.

De expo is te bezichtigen van 29 maart tot 25 juni en op 12 juni zal hoofddesigner Massimiliano Giornetti daarom zijn catwalkshow voor de  2012-resort collectie showen op een 122 meter lange runway dwars door het Louvre. En dat is dan weer een enorme primeur.

Zien: de Salvatore Ferragamo a/w 2012-collectie tijdens Milaan Fashion Week >