Op elke hoek in New York vind je er wel één. Starbucks. Met een whopping 17.009 vestigingen in vijftig landen is Starbucks inmiddels de grootste koffieketen ter wereld. Dat verdient natuurlijk an sich een flinke pluim. Alexander Wang, Sophie Theallet en Billy Reid vieren samen met Starbucks echter een ander feestje. De koffiegigant bestaat dit jaar namelijk precies veertig jaar.

OOPS…
Om de verjaardag extra feestelijk te vieren hebben Wang, Theallet en Reid allemaal een limited edition shirt ontworpen. Waarom Starbucks juist deze designers vroeg? Ze hebben allemaal eens de CFDA/Vogue Fashion Fund Award gewonnen. Omdat Starbucks het doel van die award steunt – namelijk: beginnende ontwerpers een duwtje in de rug geven – wisten ze gelijk wie de shirts moesten gaan ontwerpen. Onze favoriet? De oops-daar-gaat-mijn-koffie-versie van Alexander Wang.

De Alexander Wang s/s 2012-collectie tijdens New York Fashion Week al gezien? >

‘Het eerste waar ik aan dacht voor het ontwerp was wat iedereen probeert te ontwijken, gemorste koffie op een T-shirt,’ legt Wang aan InStyle over zijn ontwerp uit. Dus fabriceerde Wang een wit T-shirt met een flinke koffievlek. Geinig: als je goed kijkt zie je in de vlek het logo van Starbucks.

De shirts zijn voor $85 (€ 62) te koop via starbucksstore.com en in verscheidene Nordstrom-winkels. Helaas verscheept de website van Starbucks niet naar Nederland, dus een handig contact in Amerika komt als geroepen.