Stress is immers heel slecht voor het lichaam. En geloof het of niet, de befaamde Abercrombie-geur – die je op 100 meter afstand al ruikt – maakt je dus gestrest.

NOT SO FIERCE
Het parfum – dat blijkbaar Fierce heet (wisten we niet) en waar de muskus wel erg in overheerst – zwengelt volgens onderzoek van de John Molson School of Business het deel van de hersenen aan dat je angstig en verkrampt maakt. Dit in combinatie met de harde muziek, dansende verkopers (de horror), en ’t extreem gedimde licht zorgt voor een shopervaring waar je niet blij van wordt én hoofdpijn van krijgt.

Uit het onderzoek blijkt trouwens dat niet alleen shoppers horendol van A&F worden, maar ook de verkopers. In 2010 moest het kledingmerk zelfs 25 procent minder parfum door hun winkels verspreiden, omdat de ‘levels of toxicity’ overschreden werden. Oef.

Wij zijn bang dat zelfs die halfontblote mannen van Abercrombie & Fitch deze kritiek niet kunnen verzachten. Naja, misschien een beetje.

Rihanna heeft trouwens ook een verkoopprobleem >