Herring & Herring, is de naam, en het tijdschrift kent alleen foto’s. Juist: geen één artikel. Oprichters zijn de fotografen (ha, aap uit de mouw) Dimitri Scheblanov en Jasper Carlsen, die naam en faam maakten met hun opvallende, zeer conceptuele modeshoots die ze schoten voor internationale tijdschriften. Nu was het tijd voor een eigen product, en dat werd Herring & Herring – zonder tekst, dus. 

‘Met de komst van Instagram zijn we meer visueel ingesteld geraakt,’ zegt Scheblanov aan Fashionista. ‘We zijn gewend geraakt aan deze nieuwe user experience, we slaan in het digitale tijdperk van vandaag zoveel over.’

Ook het loopje naar de kiosk waard: Jóns cover met Matthew Lewis >

BEFAAMDEN ZOALS JE ZE NOG NIET ZAG
Verwacht veel bekenden en beroemden in Herring & Herring, want Scheblanov en Carlsen werken liever met artiesten dan met modellen. ‘Modellen zijn fantastisch, maar ze voegen nooit echt nog iets toe aan de foto,’ zegt Carlsen. ‘Celebrities voegen hun persoonlijkheid en ideeën toe.’ Sheblanov en Carlsen pakken de dingen dus zeer conceptueel aan, wat eersteklas nét even anders-fotoreportages oplevert, waardoor je de bekenden in Herring & Herring ziet zoals je nog nooit hebt gedaan. In het eerste nummer:

Beyoncé (ook door Carine Roitfeld gestrikt voor haar nieuwe CR Fashion Book-issue), Kelly Osbourne, Gavin Rossdale, en Elijah Wood. Laatstgenoemde ligt respectievelijk in een zwembad, hangt tegen een boom en vliegt aan een bos ballonnen in de lucht. En Bey? Die rookt in Herring & Herring be(zonne)brild en vanonder een mannenhoed een hele dikke sigaar.

Kopen, dus.

Clothing, Eyewear, Vision care, Lip, Hat, Collar, Outerwear, Coat, Jewellery, Sunglasses,


Foto Beyoncé: Facebook

In Herring & Herring zijn haar lokken nog lang, hiér zijn ze kort: Bey’s fonkelnieuwe bob >