En wel met T-shirts. Fred Perry trommelde zestig (hoe toepasselijk) van haar trouwste fans bij elkaar en vroeg ze om een persoonlijke variant te maken op de iconische Fred Perry-polo uit 1952. Zo gezegd zo gedaan en zo maakten muzikanten, ontwerpers en andere creatieve breinen (waaronder Dior-hoofdontwerper Raf Simons, de acts Goose en The Chords, i-D Magazine, de Parijse concept store Colette, fotografenduo Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin, en eyewear label Karen Walker) hun geheel eigen Fred Perry.

FRED PERRY-KNUFFELKONIJN
De uitkomst is een unieke collectie met o.a. een polo versierd met zwarte rastaslierten of gele pluisbolletjes, polo’s die vermaakt zijn tot jurk en zelfs een polo die is getransformeerd tot een knuffelkonijn (ja heus). De eerste 25 shirts worden exclusief op 26 januari tentoongesteld op Dover Street Market in London. Vervolgens zal het hele zaakje in maart verhuizen naar I.T. Beijing Market en in april naar Dover Street Market Ginza in Japan.

AMY WINEHOUSE FOUNDATION
Later in 2013 – op een nog onbekende datum – zullen de shirts worden geveild en de opbrengst gaat naar de Amy Winehouse Foundation (voor jonge mensen die steun nodig hebben vanwege slechte gezondheid, handicaps, financiële nood of een verslaving). Fred Perry en wijlen Amy Winehouse waren natuurlijk dikke vriendjes; een jaar voordat de zangeres stierf brachten de twee samen nog een kledinglijn op de markt

PS - de BBC meldt nu dat Amy Winehouse in juli 2011 inderdaad blijkt te zijn overleden aan een overdosis alcohol – iets wat nog niet eerder officieel werd bevestigd.