‘This has been a hidden facet of Jimmy Choo that we wanted to bring out,’ laat Sandra Choi, één van de twee hoofddesigners van Jimmy Choo aan Women's Wear Daily weten. ‘The company is growing bigger and stronger, and the power of the brand is allowing us to do new things.’ En nieuw is Choo.08°, de lijn vernoemd naar de ligging van de Jimmy Choo designstudio in Londen. Het woord 'praktisch' kwam tot nu toe in het Choo-woordenboek niet voor, maar Choo.08° bevat louter schoeisel dat tegemoetkomt aan de multitaskende, drukbezette vrouw. Zonder onsexy te worden, uiteraard.

UIT DE HOOGTE
Denk: sexy bikerboots, on-trend slip-on skatergympies met python- of antiekgoud leer, platte tuxedo-pumps met puntneus, rockerboots met gespen en slangenleren details, mannelijke brogues en high-top sneakers. ‘Sometimes in fashion you don’t have to be teetering on heels,’ verklaart Choi. Maar Jimmy Choo zou Jimmy Choo niet zijn als niet enkele hoogwerkers de selectie tóch haalden. Choo.08 bevat dus wel degelijk een stel hakken, maar dan wel exemplaren die niets met de befaamde Choo-stilettohak te maken hebben, zoals een sandaal met een blokhak.

Om de nieuwe schoenenlijn feestelijk te lanceren zal er in april een heuse pop-up store in Selfridges geopend worden. Prijzen van het schoeisel starten bij 325 Britse pond (zo’n € 393).

H&M opent grootste winkel van Europa in Rotterdam >