Reuring in de modewereld. Er wordt beweert dat modelabel Gianfranco Ferré de Schotse ontwerper Greame Black heeft aangenomen als creatief directeur.

FRISSE WIND
Het Italiaanse Gianfranco Ferré heeft een stel lastige jaren achter de rug. In 2007 overleed Gianfranco Ferré himself en in 2009 werd ‘t label te koop aangeboden door verliezen. Pas begin dit jaar kenterde het tij en werd Ferré verkocht voor zo’n € 9,4 miljoen aan de Paris Group uit Dubai.

Na een stuk of wat magere jaren komt een bups vette jaren zo blijkt, want de Paris Group wil de komende drie jaar een whopping € 130 miljoen in het Italiaanse label investeren.

Te beginnen bij een nieuwe creatief directeur. De voormalig creatief directeuren Tommaso Aquilano en Roberto Rimondi werden in april al de deur gewezen, waarna de Paris Group op zoek ging naar een nieuwe ontwerper.

Die werd volgens een twitterbericht van Paula Reed (Grazia UK) gevonden in de Schotse Greame Black. ‘Graeme Black is new creative director at Gianfranco Ferré,’ twitterde de moderedactrice vorige week kort en bondig.

John Galliano & Topshop update >

Het modehuis heeft zelf nog niets bevestigd. Wel verklaarde de Paris Group onlangs dat ze plannen heeft om de komende drie jaar vijftig (!) nieuwe winkels te open in o.a. China, het Midden-Oosten en Rusland.

AL FAYED X ISSA LONDON
Camilla Al Fayed – de dochter van Harrods-baas Mohamed Al Fayed – heeft 51 procent aan aandelen gekocht in het label Issa London. Slimme zet, lijkt ons zo, aangezien de verkopen van het label enorm zijn gestegen nadat Kate Middleton een blauw Issa London-jurkje droeg tijdens de bekendmaking van haar verloving.

De nieuwbakken Duchess Catherine droeg ook daarna nog talloze keren de übervrouwelijke ontwerpen van Issa London, die daarna binnen no-time uitverkocht raakten. Camilla Al Fayed pikt vanaf nu dus een flink graantje mee als grootste aandeelhouder. De Braziliaanse oprichtster en ontwerpster van het label, Daniella Issa Helayel, houdt de andere 49 procent in handen.

Och heden, de gezusters Middleton doen de nude-panty herleven >

‘Deze investering zal het label doen groeien en het naar ‘t volgende level brengen,' verklaart Helayel aan WWD. ‘Ik heb veel investeerders bekeken en Camilla leek het best te passen. Ze heeft goede connecties en dat zal veel deuren openen.’

Camilla Al Fayed heeft ook alleen maar lovende woorden voor haar nieuwe zakenpartner. ‘Ik geloof in Daniella’s creativiteit. Ze is een vriendin en ik benijd haar passie en drive. Ik wil van Issa een wereldwijd lifestyle-merk maken.’ Aldus Al Fayed aan WWD.

De komende tijd opent Issa London een webshop en een gloednieuwe winkel in Londen.