Vandaag blijkt dat Tisci de crème de la crème uit acteerland wist te charteren; Julia Roberts. De actrice, die al eerder haar poseerkunsten kon oefenen voor een langlopende deal met beautygigant Lancôme, straalt, zelfs zonder signature glimlach, van het beeld af. Vooral foto nummer 2, in klassiek mannenpak, toont een Julia zoals we haar graag zien.

‘The mood of the show was about this very powerful woman, and Julia represents this very much,’ verklaart Tisci aan WWD zijn keuze voor de actrice. ‘She represents the couture part. It’s important to show your iconic work. I want to build what is the real classic wardrobe.’ Voor de s/s-campagne wilde Tisci Julia boyish neerzetten. Met minimale haar- en make-upfratsen, om haar natuurlijke features zo goed mogelijk te laten uitkomen. ‘It’s a different, fresh, new way to see Julia — really cool and urban, I think.’

De afgelopen anderhalf jaar was Tisci al Julia’s vaste leverancier van rodeloperjurken bij events. Maar: ‘She’s not really out there: red carpet, parties, Facebook and Instagram,’ vertelt Tisci. ‘She really represents my woman.’ Zou dat misschien de reden zijn dat best bud Kim Kardashian, die afgelopen jaar zelfs trouwde in een Tisci voor Givenchy, niet voor een campagne is gevraagd?

Topfotografenduo Mert Alas & Marcus Piggott tekende trouwens, net als voorgaande seizoenen, voor de klus. En in maart zullen Julia’s zwart-wit foto's, aangevuld met poserende modellen in Givenchy s/s 2015, in de grote modebladen te zien zijn.

Karl Lagerfeld: 'Cara Delevingne en Kendall Jenner zijn een koppel' >

Collar, Sleeve, Dress shirt, Photograph, Outerwear, Coat, Style, Formal wear, Adaptation, Blazer,